05 sierpnia

Tort śmietanowy z borówkami (bez cukru, bez glutenu, keto, low carb, LCHF)

Witajcie z powrotem! 😘
W moim życiu podziało się dużo, nawet bardzo dużo, zanim byłam tu ostatnio.
Ale właśnie podjęłam decyzję o swoim powrocie tutaj...
Jako, że chcę zrobić dobre pierwsze (w zasadzie to drugie 😊) wrażenie,
to mam dla Was petardę smaku i to w dodatku bez cukru i bez glutenu, 
idealna propozycja dla osób na diecie ketogenicznej oraz low carb (LCHF),
jak i dla diabetyków,
a w zasadzie dla każdego!

Zapraszam! 😍



 "Biszkopt"(u mnie kwadratowa tortownica 17x17cm):

❇️5 jajek
❇️50 g mąki kokosowej
❇️50 g masła
❇️1 łyżeczka proszku do pieczenia (u mnie bezglutenowy)
❇️dowolny słodzik, ilość wg uznania (ja użyłam @bolero_polska lemon pie)

Masa:
❇️500 ml śmietanki kremówki
❇️250 g mascarpone
❇️skórka otarta z jednej cytryny
❇️sok z połowy cytryny
❇️ słodzik lub jak u mnie @bolero_polska lemon pie

Dodatkowo:
❇️ 125 g borówek amerykańskich

Wykonanie:
Masło roztapiamy i studzimy. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy je ze słodzikiem na puszystą masę. Żółtka ubijamy i dodajemy masło. Łączymy z białkami i delikatnie mieszamy. Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy i mieszamy z masą jajeczną bardzo delikatnie. Masę przelewamy do tortownicy i pieczemy przez 25-30 minut w 180 stopniach. Biszkopt studzimy i kroimy wzdłuż na pół.

Śmietankę i mascarpone ubijamy na bardzo sztywną masę, dodajemy słodzik, skórkę i sok z cytryny.

Do połowy masy dodajemy umyte i osuszone borówki i wykładamy na biszkopt (ja zostawiłam kilka do dekoracji). Przykrywamy drugim blatem i wykładamy resztę kremu. Dowolnie dekorujemy, chłodzimy i cieszymy się mega smakiem ❤️










1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny! Daj znać co myślisz o tym przepisie :)

Copyright © Kuchnia pełna serca... , Blogger