23 czerwca

Spaghetti z tuńczykiem i pomidorami

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego w sklepach nie ma tuńczyka w pomidorach?
Hmm.. czyżby to nie było dobre połączenie?
Nie byłabym sobą, gdybym tego nie sprawdziła! :)
Moim zdaniem wyszło całkiem zgrabne danie,
w którym tuńczyk absolutnie nie dominuje,
wręcz jest mało wyczuwalny
- można więc śmiało przemycić go w diecie dzieci
i osób, które za rybami nie przepadają:)

Potrzebujemy:
  • 1 puszkę tuńczyka w oleju
  • 1 cebulę
  • 3-4 ząbki czosnku (lub mniej)
  • 1 papryczkę chilli (lub wersję sproszkowaną)
  • 2 pomidory
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • olej
  • makaron spaghetti (u mnie po raz pierwszy bezglutenowy)
Krok po kroku:
  1. Makaron gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Polecam makaron ugotowany al dente :)
  2. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę. Czosnek obieramy i kroimy w plasterki.
  3. Na rozgrzanym oleju podsmażamy cebulę, po chwili dodajemy czosnek i pokrojoną w paseczki papryczkę chilli (lub chilli w proszku - ok. 1 łyżeczki).
  4. Pomidory myjemy i kroimy w kostkę. Przekładamy do cebuli i dusimy, aż pomidory się rozpadną.
  5. Natkę siekamy, część odstawiamy do dekoracji, resztę dodajemy do dania.
  6. Gdy sos będzie już gęstniał dodajemy tuńczyka razem z olejem. Całość mieszamy, doprawiamy pieprzem i ewentualnie solą (ja nie soliłam).
  7. Makaron odcedzamy i przekładamy do sosu. Całość mieszamy i od razu wykładamy na talerze. Posypujemy wierzch natką.
  8. Smacznego! :)
Dobre rady:
  • Proszę się nie obawiać, że smak czy zapach ryby będzie bardzo wyczuwalny, bo tak nie będzie :)
  • Pierwszy raz przyrządzałam i jadłam makaron bezglutenowy i póki co, widzę same jego zalety - warto spróbować :)


1 komentarz:

  1. Takie proste a takie pyszne! Akurat mam puszkę tuńczyka princes co prawda w sosie własnym, ale wydaje mi się że też się sprawdzi!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny! Daj znać co myślisz o tym przepisie :)

Copyright © Kuchnia pełna serca... , Blogger