06 czerwca

PRZEPYSZNA sałatka brokułowa

Szczerze przyznaję, że miało być dzisiaj coś na słodko, jakieś pyszne ciacho, których w zanadrzu mam mnóstwo, ale znów moje wieczorne "smaki" popsuły mi szyki, ale się na nie nie gniewam, bo przedstawię Wam najlepszy sposób na brokuły - czyli sałatkę, która jest najlepszą, jaką w życiu jadłam i zrobiłam ;-) Kiedyś na jakichś urodzinach, kuzynka ją przygotowała, a ja znana z tego, że jestem sałatkowym niejadkiem niechętnie do niej podeszłam, ale mimo wszystko postanowiłam jej spróbować i wtedy też pierwszy raz zakochałam się...w smaku! Nie przesadzam! W tej sałatce wszystkie smaki są idealnie ze sobą połączone: słodki i soczysty ananas i słodka kukurydza, ostry ser i czosnek, a do tego brokuły... Oczywiście grzechem byłoby pominięcie albo dodanie innego składnika!Obiecuję Wam, że Wy, jak i Wasi goście będziecie zachwyceni tą sałatką!(oczywiście o ile lubicie brokuły ;-) )
Sałatka idealna do grillowanych mięs czy po prostu na kolację.



Potrzebujemy:
  • 1 brokuł
  • 3/4 puszki kukurydzy
  • 3-4 krążki ananasa z puszki
  • 100 g żółtego sera
  • 2-3 ząbki czosnku
  • majonez (u mnie Kielecki - najlepszy na świecie :-) )
  • sól
  • pieprz


Krok po kroku:
  1. Brokuła podzielonego na różyczki gotujemy w wodzie z dodatkiem soli i cukru aż będzie miękki. Uważajmy żeby go nie rozgotować! Po ugotowaniu odcedzamy go, studzimy, a następnie kroimy na mniejsze kawałki - ja kroiłam go w grubsze plasterki (ok. 1 cm grubości).
  2. Kukurydzę dokładnie odcedzamy z zalewy i 3/4 puszki wrzucamy do miski.
  3. Żółty ser i ananas kroimy w kostkę i wrzucamy do miski.
  4. Czosnek przeciskamy przez praskę i dodajemy do reszty składników.
  5. Przyprawiamy solą i pieprzem do smaku.
  6. Dodajemy 2 łyżki majonezu i dokładnie, ale delikatnie mieszamy.
  7. Smacznego! :-)


Sałatka jest najlepsza, gdy poleży kilka godzin w lodówce, ale nie ukrywam, że często ciężko jest wytrzymać i nie zjeść jej wcześniej ;-)

Spróbujcie i dajcie znać jak Wam smakuje! :-)


Zdjęcia nie oddają jednak wspaniałego smaku tej sałatki...Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny! Daj znać co myślisz o tym przepisie :)

Copyright © Kuchnia pełna serca... , Blogger