14 stycznia

Placuszki twarogowe

Nie masz pomysłu na śniadanie?
Zrób placuszki twarogowe!
Składniki na pewno masz w lodówce! :-)



Potrzebujemy (porcja na 2-3 osoby):

  • 250 g twarogu (np. w kostce)
  • 2 jajka
  • 3 łyżki cukru
  • 150 g mąki pszennej
  • 120 ml mleka
  • szczyptę soli
  • Tłuszcz do smażenia (u mnie olej kokosowy)
Krok po kroku:
  1. Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubijamy z solą na sztywną pianę, odstawiamy.
  2. Żółtka przekładamy do twarogu i razem z cukrem rozgniatamy widelcem i dokładnie łączymy.
  3. Do masy serowej dodajemy przesianą mąkę i mleko - mieszamy mikserem. Ciasto będzie zwarte, ale po dodaniu białek się rozluźni.
  4. Do masy dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy - masa będzie puszysta.
  5. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i łyżką nakładamy porcje ciasta. Smażymy z obu stron na złoty kolor - ok. 2-3 minuty z każdej strony.
  6. Podajemy z cukrem pudrem, owocami, ulubioną konfiturą lub czekoladą.
  7. Smacznego! :-)


3 komentarze:

  1. Według mnie placuszki z twarogiem pobijają wszystkie placuszki razem wzięte. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/2017/01/14/zapiekanka-z-cielecina-pod-beszamelem/

    OdpowiedzUsuń
  2. WYglądają naprawdę smakowicie. Ja ostatnio zastępuję mąkę pszenną - kokosową i kasztanową. Jestem bardzo zadowolona z tych produktów. No i są bezglutenowe, a ja niestety nie mogę sobie pozwolić na jedzenie glutenu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam kiedyś zrobić tę placuszki z mąki kokosowej, ale nie wiedziałam że wciąga ona aż tyle płynów ;-) muszę poeksperymentować z odpowiednimi proporcjami :-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny! Daj znać co myślisz o tym przepisie :)

Copyright © Kuchnia pełna serca... , Blogger