15 marca

Domowa pizza

Kto z nas nie lubi drożdżowego placka z serem i ulubionymi dodatkami?!
Mowa oczywiście o pizzy!
A wiecie, że w domu można zrobić pizzę,
która nie jest wcale gorsza od tej z pizzerii?
Spróbujcie koniecznie mojego przepisu na dobre ciasto! :-)


Potrzebujemy (ciasto na 1 blachę z wyposażenia piekarnika):
Ciasto:
  • 250 g mąki pszennej
  • 150 ml ciepłej wody
  • 7 g suchych drożdży (1 opakowanie)
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka oliwy lub oleju
  • 1 łyżka suszonych ziół (opcjonalnie)
Krok po kroku:
  1. Ciasto: Mąkę przesiewamy, dodajemy drożdże, cukier, sól, zioła i wodę. Całość zagniatamy, po chwili dodajemy oliwę. Ciasto zagniatamy przez co najmniej 5 minut (można za pomocą miksera z hakami do ciasta drożdżowego). Odstawiamy w ciepłe miejsce na czas przygotowania składników.
  2. Ciasto na pizzę rozciągamy na blasze. Smarujemy ulubionym sosem i nakładamy ulubione dodatki ( u mnie mozzarella w kulce i tarta, pomidory, surowe pieczarki, kukurydza, szynka).
  3. Pizzę wkładamy do piekarnika i ustawiamy temperaturę 250ºC (pizzę wkładamy do zimnego piekarnika). Pieczemy przez 20 minut.
  4. Smacznego! :-)
Dobre rady:
  • Na ciasto nałożyłam ajvar domowej roboty (przepis znajdziecie tutaj) - pizza dostaje zupełnie innego smaku :)
  • Woda nie powinna być gorąca - inaczej drożdże nie zadziałają, a ciasto nie urośnie.
  • Pizzę tuż przed pieczeniem dodatkowo posypałam suszonymi ziołami prowansalskimi.
  • Pizzę podałam z resztą ajvaru i z sosem czosnkowym.

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny! Daj znać co myślisz o tym przepisie :)

Copyright © Kuchnia pełna serca... , Blogger