30 sierpnia

Bananowa rabatka, czyli bananowy sernik na zimno inaczej...

Zaprezentuję Wam dzisiaj lekki deser - bananowy serniczek na zimno połączony ze spodem (wierzchem? ;-) ) z ciasteczek Oreo. 
Przygotowuje się go dosyć szybko i bez konieczności włączania piekarnika, niestety trzeba poczekać na jego spróbowanie kilka godzin - aż do zastygnięcia, 
ale dla bananowego efektu na prawdę warto! :-)
Deser ten możemy przygotować tak, jak ja w keksówce, 
albo w formie na tartę o średnicy 20 cm.





Potrzebujemy:
  • 20 ciasteczek Oreo
  • 100 g masła
  • 400 g serka homogenizowanego naturalnego lub waniliowego
  • 2 jajka
  • 100 g cukru (lub więcej, jeśli lubicie słodsze desery)
  • 250 ml gorącej wody
  • 2 łyżki żelatyny
  • 150 ml mleka
  • 2 banany

Krok po kroku:
  1. Ciasteczka Oreo mielimy lub rozgniatamy i łączymy z roztopionym masłem. Wykładamy nimi dno formy, następnie wstawiamy do lodówki (Ja wyłożyłam moją keksówkę folią spożywczą, aby łatwiej dało się wyciągnąć deser).
  2. Żelatynę rozpuszczamy we wrzącej wodzie i studzimy.
  3. Serek homogenizowany miksujemy z cukrem i żółtkami, następnie dodajemy zimną żelatynę i mleko. Mieszamy chwilę do połączenia się składników.
  4. Banany rozgniatamy widelcem i łączymy z masą. Dla uzyskania gładszej masy możemy użyć blendera.
  5. Białka ubijamy i delikatnie łączymy z bananową masą.
  6. Masę wylewamy na zastygniętą warstwę ciasteczek i masła i wstawiamy do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na noc.
  7. Smacznego! :-)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny! Daj znać co myślisz o tym przepisie :)

Copyright © Kuchnia pełna serca... , Blogger