27 sierpnia

Zupa ogórkowa mojego dzieciństwa

Zupa ogórkowa jest moją ulubioną zupą, którą przygotowywała moja Mama. 
Najbardziej w niej smakowały mi ziemniaki, które nigdy nie były rozgotowane, a idealnie miękkie w środku i troszkę twardsze na zewnątrz. 
Co tu dużo mówić - zupa ogórkowa to prawdziwy smak dzieciństwa! :-)




Potrzebujemy:
  • 2-2,5 litrów wywaru mięsnego lub warzywnego
  • 4-5 ogórków kiszonych (polecam ogórki z tego przepisu)
  • 1 marchewkę
  • 1 pietruszkę
  • 1 dużego ziemniaka
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • sól
  • pieprz
  • maggi
  • szklanka zalewy z kiszenia ogórków (jeśli mamy swoje ukiszone)
  • ewentualnie śmietana (ja pominęłam)

Krok po kroku:
  1. Gotujemy wywar mięsny (u mnie z kury) albo warzywny z dodatkiem liścia laurowego i ziela angielskiego.
  2. Marchewkę, pietruszkę i ogórki obieramy i trzemy na tarce o dużych oczkach.
  3. Ziemniaka obieramy i kroimy w kostkę.
  4. Do gotowego wywaru dodajemy startą marchew i pietruszkę. Gotujemy kilka minut.
  5. Następnie wrzucamy ogórki i ziemniaka.
  6. Doprawiamy solą, pieprzem lub maggi (jak ktoś lubi...).
  7. Dolewamy zalewę z kiszonych ogórków (Możemy pominąć tę czynność, jeśli nie mamy własnych kiszonych ogórków, ja dodałam żeby uzyskać bardziej aromatyczną zupę).
  8. Gotujemy, aż ziemniak będzie miękki.
  9. Zupę możemy zabielić śmietaną - łączymy 2 łyżki śmietany z chochlą zupy, dokładnie mieszamy i wlewamy do garnka.
  10. Smacznego! :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny! Daj znać co myślisz o tym przepisie :)

Copyright © Kuchnia pełna serca... , Blogger